۱۳۹۱ اسفند ۱۵, سه‌شنبه

سردرد شناسی !


26 امین سال زنده گیم را دارم می گذرانم و هنوز به معنای دقیق نمی دانم سردرد چیست و به چه محدوده ای از نشانه ها و دردها ، می گویند سر درد؟

دو حالت که بیشتر ندارد

حالت اول اینکه  من هیچ وقت علائم، نشانه ها و دردهای ذکر شده را - که به طرز عجیبی سلیقه های شخصی درش موج می زند - لمس نکردم و هیچ وقت سردرد نشدم و تمام این همه که نوشتم و غر زدم همه تو خالی و پوچ و وهم بوده

حالت دوم هم اینکه چنین مواردی آنقدر جزو فعل و انفعالات طبیعی سرم بوده که تبدیل به عادت شده و اصلن نمی توانم تمایزی قائل باشم

یک حالت دیگری هم هست که بخاطرخودخواهی حادی که دارم ردش می کنم و آن اینکه اصلن معنای دقیق کلماتی مانند درد ، سر و... را نمی فهمم اصولا

که البته همانطور که گفتم رد می شود دیگر.

خلاصه که اگر جسارت نیست آستینی بالا بزنید و نادانی را از جهلش به در آرید

پ.ن : با تشکر قبلی


۶ نظر:

  1. جدی؟ :دی

    من خیلی تجربه دارم به‌جاش!
    انواع مختلف داره خب (خنده‌م گرفته در حال نوشتن!). یه نوع‌اش هست که اعماق ِ یکی از کاسه‌های چشم‌ات تیر می‌کشه (انگار همه‌ی درد توو یه نقطه‌ست). یکی دیگه هست که بالای ابروهات اون استخون ِ برآمده به طور گسترده درد می‌کنه (دیگه درد رو نمی‌تونم توضیح بدم! اینو که لااقل تجربه کردی؟‌ :دی). این معمولن برای کسایی پیش میاد که سینوزیت دارن و وقتی باد سرد بخوره به پیشونی‌شون یه شب کمی کم‌تر بیش‌تر گرفتارش می‌شن.
    منتها یه حالت سومی هم هست که واسه من این از همه‌ش بدتره تحمل‌اش هم سخت‌تره. در این حد که گاهی موهای خودمو از شدت ِ درد می‌کشم انقدر که در حال ِ کنده‌شدن‌ان! توو این مورد، با هر ضربان ِ قلب‌ات، توو شقیقه‌هات تیر می‌کشه. این البته مقطعی‌ئه. یعنی یهو ده دقیقه میاد، بعد یه ربع می‌ره. یهو دو دقیقه میاد، نیم ساعت می‌ره. ولی همون دو دقیقه و ده دقیقه که میاد پدرتو درمیاره رسمن. دلت می‌خواد جریان خون‌ات قطع بشه به‌کل! به خصوص توو این حالت اگه یهو از حالت نشسته بخوای بایستی، یا خلاصه هر حرکتی بکنی که ضربان قلب‌ات رو یه کوچولو سریع‌تر کنه، یهو دردش چندبرابر می‌شه. یعنی تا بایستی، انقدر دردت یک‌باره زیاد می‌شه که سریعن مجبور می‌شی بشینی بلکه قطع شه. همچین وقتا توو نور هم اگه نگاه کنی که دیگه بدتر می‌شه باز.


    این بود تجربه‌های من. اگه انواع دیگه داره من تجربه نکردم :دیش

    پاسخحذف
  2. خودخواهِ حاد! با شمام
    همه ی موارد صحیح نمیباشد
    شما خودتو دچار سردرد میکنی
    حالا من یه آستینی بالا میزنم بعدن..

    پاسخحذف
  3. علی :

    اره علی به خدا مسئله خیلی حاده واسم : دی

    اقا این سه حالت رو که میگی تجربه کردم کمابیش
    اولی رو که بی برو برگرد
    دومی رو خیلی کم - بعضی وقت ها که اونم تقصیر خودم بوده

    سومی رو هم با تناوب برگشت درد کمتر تجربه کردم و البته ازین که میگی خفیف تر

    بازم هست فک کنم : دی


    حسابی استین بالا زدی هااااااا

    عزیزمییی :*

    پاسخحذف
  4. من :

    یعنی کامنت رو خونده نخونده ، حالم خوب شد یعنی هاااااااا

    استین رو بزار پایین بمونه حالا کار داریم بعدن باهاش :دی

    دو نقطه ترس

    دو نقطه دی

    دو نقطه ستاره

    پاسخحذف
  5. :)
    این حالِ شماه رو ماچ

    پاسخحذف